پس از کاشت مو چه اتفاقی رخ می­‌دهد؟

پس از اتمام فرایند کاشت مو می‌توانید به تدریج شاهد نتایج مورد نظر باشید رعایت نکاتی که پزشک به شما گوشزد می­کند مهمترین نکات در کاشت مو محسوب می­شود.

پس از اتمام کاشت مو، هر متخصص کاشت مو خوب  به شما داروهایی مانند استروئید ( ضد التهاب )، داروی مسکن، و آنتی بیوتیک ( ضد عفونت ) می­‌دهد. پس اطلاعات لازم در خصوص زمان و نحوه مصرف آنها را در اختیار شما قرار می­دهد. پس اطلاعات لازم در خصوص زمان و نحوه مصرف آنها را در اختیار شما قرار می­دهد.

برداشت واحد فولیکولی یک روش کم تهاجم برای کاشت مو است، با این حال باید انتظار قرمز شدن پوست را در محل برداشت فولیکول و پیوند آن داشته باشید. قرمزی پوست براساس جنس پوست و شرایط بدنی شما، ظرف مدت چند روز بهبود می­یابد.

معمولا پس از کاشت مو هیچ گونه دردی را احساس نمی­کنید، اما باید از لمس کردن موضع و عرق کردن بیش ار حد اجتناب کنید. به این ترتیب پیشنهاد می­کنیم که تا دو روز پس از کاشت مو در منزل استراحت کنید. طبق دستور پزشک موهای خود را بشوئید و از نکاتی که پزشک در خصوص استفاده از شامپو در دو هفته اول پس از درمان گوشزد می­کند، پیروی کنید تا فرایند بهبود تسریع شود.

رشد شانه ها ، بازوها و دست ها در کودک

سن : کودک ده ماهه

رشد و رفتار کودک تحت تاثیر غذای روزانه قرار می گیرد . اگر درد مورد رفتار یا رشد کودکتان سوال دارید از متخصص کمک بگیرید .

پارو ، پارو، پارو ، قایقت را پارو بزن

کودک را تشویق کنید تا دست شما یا میله ی کوچک را در بالای سرش نگه دارد به آرامی او را با آوازی به عقب و جلو بکشید او را تشویق کنید برای تقویت انقباض عضلانی ، آرنج هایش را خم کند در صورت لزوم برای کمک به پایین آوردن و حفاظت از سر کودک ، از دستتان استفاده کنید

دست ها از جلو باز باز می باشند و عضلات بازو حرکت را انجام می دهند اگر عضلات بازو ضعیف باشند ، قدرت گرفتن دست کم می شود

در صورت مشاهده هر گونه شلی در سر کودک سر را نگه دارید علت این وضعیت اغلب قرار نگرفتن کودک به اندازه کافی در وضعیت دمر است.

وضعیت دمر را روی ک غلتک کم ارتفاع یا یک بالش تمرین کنید.

برای مطالعه بیشتر : رشد کودک هجده ماهه

فرقون

در حالی که دو طرف لگن کودک را نگه داشته اید ، او را دمر خوابانده و روی دست هایش بلند کنید طوری که وزنش را روی دستش بیاندازد . ضمن خواندن شعر او را تشویق کنید روی دست هایش راه برود.

اگر بازوهای کودک هنوز به اندازه ی کافی قوی نیستند ، قل دادن او روی یک توپ کوچک به او برای راه رفتن روی دست کمک می کند . دقت کنید که دست ها صاف روی زمین قرار گیرند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک دو ساله می توانید به سایت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه کنید.

ورزش های مفید در ۱ الی ۶ ماه پس از جراحی لاغری

هر متخصص جراحی لاغری  به بیماران خود توصیه می کند که فعالیت های ورزشی را در روز های اول پس از جراحی لاغری ( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده و...) با پیاده روی آغاز کنند. ابتدا با یک یا دو روز در هفته آغاز کنید و پیوسته و کم کم آن را افزایش دهند.. اما دیگر ورزش های مفید در این مدت چه می باشند؟

 پیاده روی

یک پیاده روی آرام به مدت چندین دقیقه می تواند برای بیمار نقطه خوبی برای آغاز فعالیت های ورزشی به حساب آید. پس از چندین ماه وی می تواند به پیاده روی خود سرعت داده و آن را به دویدن تبدیل کند. پیاده روی ورزشی است که هر شخصی و در هر کجا می تواند بی هیچ هزینه ای آن را انجام دهد.

یوگا

این ورزش به بیماران در افزایش متابولیسم، انعطاف پذیری و جریان خون که می تواند موجب تسریع بهبودی و کاهش وزن موثر شود، کمک شایانی کند.

شنا

شنا کردن یکی از چربی سوزترین ورزش هاست و می تواند شروع خوبی برای فعالیت های ورزشی باشد. با این حال، ممکن است برای بسیاری سخت و طاقت فرسا به نظر برسد، از این رو بهتر است آهسته و پیوسته شنا کنید و از سریع و یک نفس شنا کردن بپرهیزید. ورزش شنا روش مناسبی برای افزایش ضربان قلب و کاهش استرس بیمار می باشد.

رقص

رقص برای لاغری یکی از شاد ترین و جالب ترین روش های کاهش وزن است و می تواند علاوه بر چربی سوزی موجب تقویت استخوان ها، قلب، عضلات و روحیه شود.

ورزش های استقامتی

وزنه برداری سبک و تحت نظر مربی کارآزموده می تواند موجب افزایش استقامت بدن و بهبود بیمار شود.

برای مطالعه بیشتر : مجله لاغری و تناسب اندام

قبل از انجام کاشت مو چه نکاتی باید رعایت شود ؟

برای آنکه یک متخصص کاشت مو خوب  بتواند مراقبت­‌های پزشکی با کیفیت بالا را به شما ارائه دهد، رعایت موارد زیر در  انواع روش‌های کاشت موی طبیعی اهمیت بسیار زیادی دارد:


در صورتی که سن شما زیر ۴۵ سال است، از شما می­خواهیم که دو هفته قبل از تاریخ تعیین شده برای شروع درمان، تست نوار قلب انجام دهید.

دو هفته قبل از تاریخ تعیین شده برای درمان مصرف آسپرین یا سایر داروهای ضد التهاب را قطع کنید زیرا باعث افزایش خونریزی می­شوند.

دو هفته قبل از درمان از مصرف مولتی ویتامین­‌ها مانند ویتامین E و B و هر گونه مکمل­‌های غذایی و محصولات گیاهی خودداری کنید زیرا باعث افزایش خونریزی می­شوند.

یک هفته قبل از درمان مصرف ماینوکسیدل را قطع کنید. ماینوکسیدیل یکی از داروهایی است که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می­گیرد.

صبح روز مراجعه به کلینیک دوش بگیرید و به طور کامل سر خود را شامپوی معمولی بشوئید. پس از شستشو و آبکشی، موهای خود را با حوله کاملا خشک نمائید، به هیچ وجه از اسپری یا ژل استفاده نکنید. اگر از موی مخصوص استفاده می­کنید قبل از دوش گرفتن آن را در بیاورید و دیگر آن را روی سر خود قرار ندهید.

سعی کنید صبحانه سبک بخورید و از خوردن قهوه یا سایر نوشیدنی‌­های کافئین دار خودداری کنید.

صبح روز عمل لباس راحت بپوشید می‌­توانید از لباسی که در قسمت گردن گشاد است استفاده کنید تا از دست زدن به سر پس از اتمام کار جراح و پوشیدن لباس، اجتناب گردد و مشکلی پیش نیاید.

بازی برای ۱۸ تا ۲۴ ماهگی

سن : کودک هجده ماهه تا زمانی کودک دو ساله شود

طی این دوره بسیاری  از کودکان همچنان در مرحله ی دوطرفی یک سالگی هستند، دو طرفی به این معنی است که هر دو سمت بدین یک کار انجام می دهند مغز دو طرف یا دونیمکره دارد نیمکره ی چپ مغز سمت راست بدن نیمکره راست سمت چپ بدن را کنترل می کند، در این مرحله کودکان از هر دو سمت باهم استفاده می کند مثلا هنگام راندن اسکوتر یا نقاشی با انگشت آنها بسته به اینکه شی مورد نیازشان در کدام سمت بدن قرار دارد از یک یا هر دو دست استفاده می کنند.

برای مطالعه بیشتر : رشد کودک ده ماهه

طی این دوره ی دو طرفی کودکان کنش ها و کنترل های موجود خود را تمرین یکپارچه و کامل می کنند تکرار برای اصلاح حرکات باعث کارکرد موثرتر شبکه ی اعصاب مغزی می شود، جهیدن عضلاتی را که برای مهارت های جدید پریدن لازم است را تحریک می کند . آگاهی از فضا، چگونگی حرکت دادن اعضای بدن به صورت هماهنگ و حفظ تعادل برای ایجاد راه های عصبی جدید به تمرین نیاز دارند  

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک دو ساله می توانید به سایت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه کنید.