کاشت ابرو با روش FIT

مزایای کاشت ابرو به روش FIT

روش FIT یکی از متداول ترین و معروف ترین روشهای کاشت ابرو می باشد که در اکثر مراکز زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد . این روش با توجه به اینکه تقریبا آسانتر بوده و هزینه های مناسب تری دارد طرفداران زیادی درد .

در این روش سوراخ های کوچکی در پشت و کنار سر بیمار ایجاد می شود و فولیکول ها به صورت تک تک از این نواحی خارج می شوند . پس از آماده سازی گرانت ها توسط پزشک در ناحیه ابرو کاشته می شود .در این روش دو نکته حائز اهمیت می باشد . نخست اینکه می بایست از ابزار ظریف جهت برداشتن موها استفاده گردد دوم اینکه پزشک معالج باید مهارت و تخصص کافی را داشته باشد.

این روش یک سری مزایای مهم دارد از جمله آن که نیاز به هیچ گونه بخیه وجود ندارد و زخم های ناشی از برداشتن فولیکول های مو به سرعت بازسازی می شوند. جهت پیوند ، برداشت مو می تواند از هر نقطه از بدن از جمله دست ، پا ، سینه انجام شود . کاشت ابرو به صورت پر می باشد یعنی تعداد زیادی از گرانت ها از موی سر جدا می شوند و تارهای ابروی بیشتری کاسته می شود . زمان عمل جراحی در این روش نیز کم می باشد.

 

روش های جدید کاشت ابرو

امروزه با پیشرفت علم و فناوری و ظهور تجهیزات مدرن در حوزه عمل های زیبایی ، روش های جدیدی جهت انجام پیوند ابداع گردیده است . هرچند به موازات گسترش روش های کاشت ابرو راه های جلوگیری از ریزش ابرو نیز بیشتر شده اما همچنان این پیوندها طرفداران زیادی دارد که تجربیات خود را به سایرین انتقال می دهند و آن ها نسبت به انجام  عمل جراحی ترغیب می شوند .

روش های جدید کاشت ابرو بیشتر بر روی آنالیز مو و انتخاب بهترین موها جهت پیوند تمرکز دارند . در کنار این مساله عدم استفاده از بیهوشی ، در کمتر حین عمل جراحی ، عدم ایجاد شکاف در ابرو و زخم های پس از عمل ، حداقل بودن مراقبت های پس از عمل از اهمیت بسزایی برخوردار است و یک روش را کاندیدای کاشت ابرو برای یک فرد می نماید.

مراکز کاشت ابرو با روش FIT

با توجه به سهولت انجام روش FIT و متداول بودن آن اکثر کلینیک های زیبایی که کاشت ابرو در آن انجام می شود این روش را ارائه می نمایند . از طرف دیگر هزینه های کاشت ابرو به روش FIT نسبت به سایر روش ها کمتر می باشد و این امر مراجعین را بیشتر به استفاده از این روش ترغیب می کند هرچند که بهتر آن است که یک متخصص کاشت مو خوب  پس از انجام معاینات و بررسی های لازم روش مناسب جهت بیمار را پیشنهاد دهد.

کاشت ابرو به چه کسانی توصیه می شود؟

از آنجاییکه ابرو و در نهایت پرپشت بودن آن  نقش مهمی در زیبایی ظاهری افراد ایفا می کند ،  جراحان زیبایی هستند . به دنبال روشهای جدید با بازدهی و رضایتمندی  بالاتر هستند البته در ارتباط با بازسازی ابروها مشکلاتی همواره وجود دارد .

با افزایش سن و در اثر تغییرات هورمونی بعضی از افراد ریزش ابرو را تجربه  می کنند . معمولا این روش برای افرادی که نوعی طاسی ابرو را تجربه می کنند و یا ابروهایشان به تدریج در حال نازک شدن است انجام میشود.

افرادی که چندین تاتوهای زیبایی را انجام داده اند به تدریج ابروهای اصلی شان نازک میشود و در نتیجه میتوانند کاندید کاشت ابرو باشند . البته لازم به ذکر است جراح با تشخیص الگوی درست رشد مو  در ابروها و جهت قرار گرفتن موها به اینکار مبادرت  می کند .

روش های کاشت ابرو

در طی سالهای اخیر روشهای بسیار پیشرفته ایی با تلاش محققان وارد عرصه جراحی زیبایی شده  است که میتوان به روشهایی با استفاده  از ترکیب گرافت کامپوزیتی نگه دارنده مو و تکنیک های میکرو جراحی فولیکول مو اشاره کرد .

از روشهای درمانی دیگر میتوان به استفاده از داروی ماینوکسیدایل و تریتیوین اشاره کرد البته fut ممکن است در بعضی افراد جواب دهی خوبی نداشته  باشد .

از جمله روشهای مناسب برای کاشت ابرو میتوان به sut و fue اشاره  کرد . در این روش ها معمولا با رشد تدریجی ابرو ، ظاهر فرد به شکل متعارفی خواهد بود .

مراکز کاشت ابرو در ایران و تهران

کلینیکهای متعددی عمل کاشت ابرو را در تهران و در شهرهای دیگری از جمله شیراز و اصفهان انجام  میدهند اما آنچه باید لحاظ شود داشتن مجوز رسمی و به کارگیری از متخصص زیبایی  و متخصص کاشت مو خوب و با تجربه  است . کلینیک نای ذی و رز و بهرو از جمله ی این کلینکها هستند .

همه چیز درباره کاشت ابرو

معمولا افرادی که در اثر بیماری های خاصی دچار کم پشتی مو و یا ریزش میشوند از روشهای کاشت ابرو استفاده  می کنند . معمولا روشهایی همچون FUE میتواند انتظارات واقع گرایانه افرادی که به دنبال ظاهری طبیعی هستند را  تامین  کند . آنچه در کاشت مو حائز اهمیت است این است که فرد پتانسیل خوبی برای کاشت داشته باشد و بتواند از موهای خود او برای اینکار استفاده  کرد به این ترتیب روند رشد ابرو طبیعی خواهد بود .

فرد باید صبور باشد تا نتیجه بهتری کسب کند . بر اساس شواهد موجود نتایج عمل کاشت ابرو با رضایتمندی ۹۰ درصدی روبرو بوده  است . نکته جالب توجه این است که روشهای جدید کاشت ابرو معمولا به عنوان راه حل دائمی برای ابروهای کم پشت محسوب میشوند و فرد پس از عمل ابروهایی با طاهر طبیعی خواهد داشت .

اقدامات لازم برای بهبود سلامت جسمانی پس از جراحی لاغری

در صورتی که پس از جراحی لاغری، متوجه مشکل خاصی در سلامت جسمی خود شدید، بهتر است سریعا به جراح لاغری خود اطلاع دهید. وی ممکن است به شما توصیه کند تا برنامه ورزشی دقیقی برای خود تنظیم کنید.

برای ۴ هفته اول پس از جراحی لاغری، بر ورزش های کششی، تنفس عمیق و بازگشت به روال عادی فعالیت های روزانه تمرکز کنید. سپس می توانید تمرین های ایروبیکی با شدت پایین (مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا) را انجام دهید. اگر جراحی لاغری با روش لاپاراسکوپی انجام گرفته باشد، می توان دو هفته پس از جراحی و با توجه به آستانه درد خود، فعالیت های ورزشی را آغاز کرد. البته بهتر است قبل از شروع هر نوع فعالیتی، با پزشک خود مشورت کنید. اگر جراحی لاغری با روش باز انجام گرفته باشد، بهبودی ممکن است چند هفته بیشتر به طول بیانجامد. اقدامات زیر مخصوص بیمارانی است که جراحی لاغری انجام داده اند.

طی ۶ هفته پس از جراحی لاغری، هیچ جسمی سنگین تر از ۶ کیلوگرم بلند نکنید، در غیر اینصورت می توانید تا حد ممکن ورزش کنید.

از ورزش های شکمی تا ۸ الی ۱۲ هفته پس از جراحی لاغری بپرهیزید (به زخم هایتان اجازه بهبود دهید.). اینکار از بروز فتق شکمی در اطراف یا نزدیکی جای بخیه ها جلوگیری می کند.

کالری دریافتی روزانه خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید. از هفته های اول تا ماه ها پس از جراحی لاغری، بیمار باید کمتر از ۵۰۰ کالری در روز مصرف کند (پزشک دستورالعمل های خاصی در اینباره خواهد داد). این کاهش کالری، ممکن است در اوایل موجب خستگی مفرط شود،به همین دلیل از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. با کاهش وزن، بهبود آمادگی جسمانی و سنگین شدن تمرینات می توانید کالری دریافتی خود را کمی افزایش دهید. اما همچنان باید از رژیم غذایی توصیه شده استفاده کنید.

پزشک ممکن است از ۶ الی ۱۲ ماه پس از جراحی لاغری کالری دریافتی را به ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ کالری نیز برساند، خصوصا اگر بیمار وزن بسیار زیادی کم کرده باشد. به طور کلی رعایت رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک و انجام فعالیت های فیزیکی نقش بسیار مهمی در سلامت جسمانی بیمار پس از جراحی لاغری دارد.

تاثیر جراحی لاغری بر سلامت روانی

سلامت جسمانی تنها بخشی از زندگی سالم است. سلامت روانی به همان میزان سلامت جسمی اهمیت داشته و به دست آوردن آن هدف بسیاری از بیماران محسوب می شود.

 

برخی بیماران قبل از جراحی لاغری تجربه بیماری های روحی و روانی را داشته اند. طبق مطالعه اخیر، ۲۳ درصد از کاندیدهای جراحی لاغری قبلا از بیماری هایی نظیر افسردگی، اضطراب و اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری عصبی رنج می بردند.

 

با وجودی که جراحی لاغری موجب کاهش علائم افسردگی در بیشتر بیماران می شود، ولی می تواند این احساسات را در برخی دیگر برانگیزد.

 

در واقع، جراحی لاغری تحت نظر یک متخصص جراحی لاغری خوب می تواند موجب تحریک بسیاری از احساسات افراد شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

 

پس از سال ها اضافه وزن و چاقی مفرط، بدن شما ناگهان تغییر کرده است. حتی اگر این تغییر مثبت باشد اما از دست دادن ظاهر قدیمی می تواند عجیب باشد.

تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری (مانند کوچک کردن وعده های غذایی و پرهیز از برخی غذاها) می تواند برای برخی دشوار باشد و در روحیه آنها تاثیر گذارد.

اگر در گذشته از پرخوری برای آرام کردن خود استفاده می کردید، بهتر است پس از جراحی لاغری به دنبال راه دیگری برای کنترل استرس خود باشید.

اگر با گذشت زمان، با سرعت قبل وزن کم نکنید؛ ممکن است ناامید یا افسرده شوید.

ممکن است پس از جراحی لاغری در مرکز توجه قرار بگیرید به طوری که در اکثر مواقع نگاه ها را روی خود حس کنید. این وضعیت برای بسیاری ناخوشایند و آزاردهنده است.

پس از جراحی لاغری، ممکن است بدن واکنش متفاوتی به خوردن الکل نشان دهد.

رشد کودک دوازده الی پانزده ماهه


شیوه نگاه نوزاد به دنیا با تحرک بیشتر و شدیداً تغییر می کند، او سریع چهار دست و پا می رود و با کمک وسایل می ایستد و مسیرها را طی می کند. یک کودک یک ساله ، هنوز با غریبه ها خجالت زده می شوند و معمولاً یک شی محبوب دارند مثل یک تکه لباس و یا یک اسباب بازی.

رشد و تکامل جسمی – حرکتی

مهارتهای حرکتی درشت

یک کودک ۱۲ ماهه

·         می تواند بدون کمک دیگران و یا وسایل بیاستد.

·         برای چند دقیقه به تنهایی می ایستد.

·         می توانند روی زانوها و دست ها چهاردست و پا بروند و با باسن خود را بکشند و یا فقط با کف پا و دست (خرسی راه رفتن) سریعاً راه می رود.

·         می تواند با کمک وسایل راه برود.

·         ممکن است به تنهایی بتواند راه برود (پاها با فاصله زیاد قرار بگیرند) و بازوها برای حفظ تعادل بالا نگه داشته می شوند. و یا وقتی یک دستش را بگیریم راه می رود

یک کودک ۱۳ ماهه

اغلب راه می رود (حدود ۵۰ درصد بچه ها) اما معمولاً اغلب می افتند و ناگهانی می نشینند.

یک کودک ۱۵ ماهه

·         از پله به حالت چهاردست و پا بالا می رود و دنده عقب پایین می آید.

·         معمولاً به تنهایی راه می روند.

·         بدون کمک زانو می زند

​​رشد و تکامل حسی

یک کودک ۱۲ ماهه

·         تقریباً به خوبی بزرگسالان می بینند، حافظه بینایی اشان خوب است، می تواند اشیایی را که بزرگترها گم کرده اند پیدا کنند.

·         اسمشان را می دانند و بلافاصله پاسخ می دهند و صداها و آواهای آشنا را می شناسند.

·         اشیاء را در دست هایشان ناز می کنند، ضربه می زنند و بر می گردانند و اشیای آشنا را با لمس می شناسند.

·         بین طعم غذاهای مختلف تمایز قائل می شوند و به طعم های شیرین، شور و چرب بیشتر علاقه دارند.

·         اغلب تماشای تلویزیون را دوست دارند.

یک کودک ۱۵ ماهه

·         اشیاء مورد نظرشان را با اشاره انگشت می خواهند.

·         به افراد آشنا، حیوانات و اسباب بازی ها در صورت خواست ما اشاره می کنند.​