پاسخ به سوالات رایح درباره انتخاب بهترین جراح لاغری

بهترین جراح لاغری در تهران باید چندسال سابقه و تجربه داشته باشد؟

سابقه و تجربه جراح حتما باید جزء معیارهای عزیزانی باشد که به دنبال پیدا کردن بهترین جراح لاغری در تهران هستند. به طور کلی هرچه سابقه بالاتر باشد درصد موفقیت و مهارت جراح نیز بیشتر می شود بنابراین سعی کنید روی جراحانی دست بگذارید که بیشتر از ۵ سال سابقه جراحی موفق دارند. هرچند بعضا جراحانی با سابقه کمتر از این نیز موفق ظاهر شده اند.

عمل های لاغری در چه بیمارستان هایی انجام می شود؟

معمولاً برای انجام تمامی روش های جراحی لاغری باید به بیمارستان های خاصی مراجعه کرد. این بیمارستان ها بسیار مجهز هستند و امکانات قابل توجهی به نسبت بیمارستان های معمولی دارند. اتاق عمل ها در چنین مراکزی به تجهیزات بیهوشی مدرن مجهز هستند، بخش مراقبت های ویژه فعال و استاندارد دارند، آموزش های تخصصی به بیمار می دهند، برای تمام نیازهای بیماران کاندید عمل لاغری برنامه ریزی می کنند و امکانات مناسبی برای قبل، حین و بعد از عمل فراهم می کنند.

برای انجام عمل لاغری، بیمارستان دولتی بهتر است یا خصوصی؟

پاسخ به این سوال چندان ساده نیست. زیرا ما اکنون تعدادی بیمارستان دولتی و خصوصی فعال داریم که پذیرای بیماران هستند و امکانات در خوری نیز ارائه می دهند. از برخی جهات بیمارستان دولتی بهتر است (مثلاً هزینه کمتری دارد یا با بیمه ها طرف قراردادند) و از برخی جهات نیز بیمارستان خصوصی به جهت رسیدگی های اختصاصی بهتر است. اما در نهایت انتخاب با شما و جراحی است که انتخاب می کنید.

چطور بهترین جراح لاغری در تهران را انتخاب کنیم؟

تا اینجا با ویژگی های یک جراح لاغری آشنا شدیم و گفتیم اگر یک دکتر پیدا شود و تمام این ویژگی ها را داشته باشد آنگاه ما می توانیم به او بگوییم بهترین جراح لاغری، بهترین جراح چاقی، بهترین دکتر لاغری و …..

اما اکنون چطور و با چه روش هایی بتوانیم لیستی از این جراحان را پیدا کنیم تا بر اساس مشخصاتی که ذکر کردیم ازمیان آن ها بلاخره دکتر ایده آل خود را پیدا کنیم؟ چطور و از کجا نام و مشخصات تعدادی از این دکتر ها را گیر بیاوریم؟

۱. در اینترنت به جستجو بپردازید

اولین منبع شما برای یافتن یک دکتر جراحی لاغری خوب جستجو در اینترنت است. ساده است. تنها کافیست یا عبارات مرتبط و مناسب در گوگل سرچ کنید.  برای شروع می توانید عبارات زیر را همراه با نوشتن نام شهر خود سرچ کنید: (چون این مقاله درباره جراح چاقی در تهران است ما به انتهای عبارات کلمه تهران را اضافه کرده ایم:)

بهترین جراح لاغری تهران

جراح لاغری در تهران

بهترین جراح لاغری در تهران

بهترین دکتر برای اسلیو معده در تهران

بهترین دکتر اسلیو معده در تهران کیست

دکتر خوب برای اسلیو در تهران

بهترین جراح چاقی در تهران

بهترین دکتر اسلیو معده در تهران

بهترین جراح اسلیو معده در تهران

بهترین جراح اسلیو معده

۲. از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

یکی از دم دست ترین شبکه های اجتماعی برای یافتن یک جراح لاغری خوب، اینستاگرام است. کافیست در اینستاگرام هشتگ های داغی مانند لاغری، عمل لاغری و … را جستجو کنید. زیاد طول نمی کشد که با پیج جراحان لاغری آشنا می شوید که می توانید همه را با هم رصد و بررسی کنید تا در نهایت یکی از آن ها را انتخاب کنید.

۳. از پزشک عمومی یا متخصص خودتان کمک بگیرید

اگر یک پزشک عمومی یا متخصص معتمد سراغ دارید که انسان مطمئنی است، می توانید از او درخواست کنید تا شما را به یک جراح لاغری که او می شناسد ارجاع دهد. حتی ممکن است به شما لیست تعدادی از جراحان لاغری را بدهد تا به مطب هر کدام به صورت جداگانه مراجعه کنید.

۴. به دنبال افرادی که عمل لاغری انجام داده اند باشید

افرادی که پیش از شما عمل انجام داده اند و تجربه های زیادی اندوخته اند می توانند به شما در پیدا کردن بهترین جراح لاغری کمک کنند. آن ها را پیدا کنید و درباره جراحشان سوالاتی از آن ها بپرسید.


تفاوت عمل جراحی لاغری با عمل لیپوساکشن چیست؟

عمل جراحی لاغری چیست؟ آیا عمل همان عمل لیپوساکشن است؟ چه تفاوت هایی بین لیپوساکشن و عمل لاغری وجود دارد؟ اگر تفاوتی وجود دارد هر کدام برای چه مقاصد و اهدافی و برای چه کسانی انجام داده میشوند؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی دو عمل لیپوساکشن و جراحی لاغری بپردازیم و ببینیم آیا آن ها با هم تفاوت دارند یا خیر.

عمل جراحی لاغری

عمل لاغری یکی از روش های دائمی کاهش وزن و درمان چاقی برای کسانی است که از چاقی مفرط و اضافه وزن شدیدی رنج میبرند. بعد از محاسبه bmi برای این افراد آن ها شاخص توده بدنی برابر با 40 و بالاتر از آن دارند.

بر عکس سایر روش های لاغری که در آن شخص متحمل سختی زیادی میشود و وزن بسیار کمی از دست میدهد، کاهش وزن با عمل لاغری بسیار کم دردسر، موثر و حتی برگشت ناپذیر است. از این حیث بهترین روش لاغری در تمام دنیا و در حال حاظر انجام عمل جراحی لاغری است. این عمل به صورت لاپاراسکوپی و توسط جراح لاغری انجام میشود.

عمل لیپوساکشن

لیپوساکشن روشی برای از بین بردن چربی های منطقه ای است و برای کاهش وزن مناسب نیست. این عمل تنها قادر است چربی های مناطقی از بدن را از بین ببرد که با ورزش یا رژیم غذایی آب نشده اند. برای مثال چربی شکم یا چربی بازوها که با هیچ روشی از بین نمیرود را میتوان با عمل لیپوساکشن از میان برداشت. این عمل به صورت ایجاد برش ها کوچکی روی شکم و با کمک وسیله لوله مانندی به نام کانولا و دستگاه ساکشن انجام میشود.

انواع دستگاه های مورد استفاده در درمان ارتودنسی ثابت

تعداد کسانی که از ارتودنسی ثابت استفاده می‌کنند زیاد است. هرچند که طول این درمان ارتودنسی نسبتا طولانی است اما نتیجه درمان تقریبا همیشه موفقیت آمیز است. زمانی که مشکل ناصافی دندان ها زیاد و قابل توجه باشد، معمولا از بریس های ثابت برای اصلاح آن ها استفاده میشود. همانطور که گفته شد درصد موفقیت درمان در این نوع ارتودنسی دندان بالا است اما بیماران باید بریس ها را تا پایان دوره درمان تحمل کنند.

انواع دستگاه های مورد استفاده در این درمان ارتودنسی

  • دیمون
  • لینگوال
  • بریس معمولی
  • بریس با براکت سرامیکی
  • بریس با براکت پلاستیکی
  • و ...

فواید

هزینه ارتودنسی ثابت نسبت به سایر دستگاه ها مناسب تر است و به نوعی صرفه جویی در هزینه های آینده است.

بریس های ثابت به دلیل امکان استفاده از کش های رنگی، از تنوع رنگ زیادی برخوردار هستند و هرکسی میتواند متناسب سلیقه خود بریسی با رنگ مورد علاقه اش را انتخاب کند. از این بریس ها معمولا بیشتر کودکان و نوجوانان استفاده می کنند.

بریس های ارتودنسی ثابت جدید در مقایسه با بریس های سنتی قدیمی بسیار پرهوادار ترند. زیرا حتی انواع شفاف آن ها نیز تولید شده که چندان به چشم نمی آیند و بسیار زیباتر هستند. براکت های سرامیکی از این دسته هستند و اجزای آن ها معمولا سفید رنگ یا همرنگ دندان هستند.

معایب

در کنار این همه نکات مثبت در رابطه با ارتودنسی ثابت، این دستگاه ها معایبی نیز دارند:

اولین عیب آن ها این است که باید تا آخر دوره درمان به دندان های شما متصل باشند

مسواک زدن دندان ها با وجود بریس ها بسیار دشوار است و تمیز کردن خود بریس ها نیز چندان آسان نیست.

اگر بریس ها به درستی تمیز نشوند، به دلیل اینکه در دید هستند ظاهری نامناسب و کثیف پیدا میکنند.

بزرگسالان معمولا از آن ها استقبال نمیکنند زیرا ظاهر آن ها بیشتر برای نوجوانان و جوانان قابل تحملتر است.

بخش های مختلف ارتودنسی ثابت باعث تحریک لثه ها میشود.

با خوردن برخی مواد غذایی به راحتی لکه های بد فرمی روی براکت ها نقش می‌بنند بنابراین باید مراقب باشید هر چیزی را در طول درمان نخورید.

قیمت ونیر کامپوزیت به ازای هر دندان چقدر است؟

ونیرهای دندانی روکش ها یا لایه های هستند که برای مقاصد زیبایی به دندان های شما متصل می شوند. این لایه های نازک اغلب مشکلات ظاهری دندان ها را برطرف کرده یا پنهان می کنند و در زیباسازی لبخند یا به اصطلاح طراحی و اصلاح طرح لبخند به شما کمک می‌کنند.

یکی از مهمترین روکش های دندانی ونیر کامپوزیت است که به دلیل پایین بودن تعرفه آن ها نسبت به قیمت لمینت دندان، بسیار مورد استقبال هستند. در این مقاله قصد داریم درباره قیمت و هزینه ونیر کامپوزیت و عوامل موثر روی هزینه نصب آن ها مطالبی ارائه دهیم.

قیمت ونیر کامپوزیت چقدر است؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که یک هزینه یا یک قیمت واحد برای روکش های کامپوزیتی تعریف نشده و همانطور که در ادامه خواهید خواند، هزینه هر واحد روکش متاثر از فاکتورهای زیادی است که همین موضوع باعث می شود ما به جای یک عدد خاص، یک بازه یا محدوده قیمت ارائه دهیم. در حال حاظر در ایران هزینه ونیر کامپوزیت چیزی بین 700,000 تا 1,500,000 تومان است. دقت کنید که این یک بازه قیمت است و چه بسا در برخی کلینیک ها این هزینه کمتر یا حتی مقداری بیشتر شود. (نکته قیمت ذکر شده مربوط به چند ماه پیش است برای اطلاع از جدیدترین هزینه ها رو هزینه ونیر کامپوزیت کلیک کنید.)

تفاوت قیمت لمینت با هزینه ونیر کامپوزیت چقدر است؟

هرچند که هم لمینت دندان و هم کامپوزیت هر دو در دسته ونیر ها یا روکش های دندانی هستند اما تفاوت های زیادی با هم دارند. این دو از لحاظ قیمت نیز با هم متفاوتند. قیمت لمینت به ازای هر دندان بیشتر از هزینه کامپوزیت ونیر است و چیزی بین 2.500.000 تا 3,500,000 است. دلیل بالا بودن قیمت نیز مشخص است. زیرا لمینت ها طبیعی تر، زیبا تر و ماندگارتر از کامپوزیت ها هستند.