راز زیبایی مو در زمان بارداری

در ادامه این مقاله با دوره های اموزش آرایگشری الماس نشان همراه باشید تا شما را در این باره راهنمایی کنیم.

مدل‌ مو خیلی کوتاه در این دوره ممنوع:

در دوران بارداری به دلیل تغییر حالت‌ صورت  گرد و پر‌تر از اندازه‌ معمولی به نظر می‌آیند.پس از چتری کردن موها بپرهیزید، برای خانم بارداری که صورت خودش به اندازه کافی ورم دارد، اصلا مناسب نیست اما چتری صورت را گرد و در نتیجه پر‌تر نشان می‌دهد. بلندی مو باید حداقل تا روی شانه باشد.

به طور کلی مدل مو خیلی کوتاه برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود. بهتر است بلندی مو‌های‌تان را تا روی شانه در نظر بگیرید. بخشی از مو‌ها را از دو طرف گوش همراه با موهای قسمت جلو به سمت بالا ببرید و طوری که روی سرتان کمی پف داشته باشد آن را با استفاده از یک کلیپس یا حتی کش مهار کنید. کشیدن مو‌ها از بالا کمک می‌کند چهره شما کشیده‌تر به نظر بیاید.ریختن مو روی شانه ها به کوچک تر بدون صورت کمک میکند.

رنگ مو در دوران بارداری

بعضی از پزشکان می‌گویند مصرف رنگ ‌مو در دوران بارداری می‌تواند برای جنین مشکلی ایجاد کند. اما احتیاط شرط عقل است،. مثلا اینکه به جای ایجاد تغییر با استفاده از رنگ، با کوتاه کردن مو‌ها و البته انتخاب مدل‌هایی که با چهره‌تان همخوانی بیشتری دارد این تغییر را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید :

حالت دادن مو برای لاغرشدن صورت در زمان بارداری

۱برای اینکه مدل صورت کشیده بنظر بیاید، باید مو‌هایتان را از دو طرف گوش به سمت  عقب محکم بکشید و ثابت کنید. قسمت جلوی موی‌تان را هم از سمت پیشانی رو به بالا حالت دهید. اگر پیشانی بلندی دارید موی جلوی سرتان را به یک سمت حالت دهید و اگر پیشانی‌تان کوتاه است مو‌های‌تان را روبه بالا جمع کنید.

۲ –  مو‌های‌تان را خرد نکنید چهره شما را درشت نشان می‌دهد.مدل‌هایی که روی سر صاف و تخت قرار می‌گیرند، می‌تواند گزینه مناسبی برای خانم‌های باردار باشد. به طور کلی صاف کردن مو‌ها یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید روی آن حساب کنید البته بهتر است خیلی سراغ فرق وسط نروید، چون فرق وسط چهره شما را پهن‌تر می‌کند.

 اما موهای صاف با فرق کج یکی از گزینه‌های ساده‌ و در عین حال شیکی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. در این حالت بهتر است از آرایشگرتان بخواهید تا پایین مو‌های‌تان را کاملا صاف و یک دست کوتاه کند. البته یک مدل هم کوتاه کردن پایین مو‌ها به صورت نوک تیز است.که باز انتخاب مدل مو سلیقه ای می باشد.

۳ – برای تغییر بیشتر اصرار دارید؟ می‌توانید از هایلایت هم استفاده کنید. از آنجا که در این روش  خطر تماس مواد شیمیایی با کف سر کم است نسبت به رنگ روش مطمئن‌تری است برای بنظر آمدن  صورت‌ کشیده و لاغر‌، بهتر است هایلایت سوزنی را انتخاب کنید.

ما از طرف الماس نشان "بهترین آرایشگاه عروس " زیبایی دو چندان را برای شما آرزومندیم.

نکات داشتن لب های برجسته

مراحل کار

لایه برداری پوست لب:

هر سه روز یکبار لایه برداری را  با درست کردن اسکراب لب که شامل عسل و شکر و وازلین می باشد را انجام دهید اینکار باعث نرمی و صاف شدن لبتان می شود، و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست لب می شوند. قبل از زدن رژلب پوست لب را با استفاده از مسواک یا لیف حمام مرطوب کنید و روی لب بکشید، مراقب باشید که به شدت این کار را انجام ندهید چون لایه برداری بیش از اندازه باعث می شود پوست لب تحریک و  خشک و خون بیفتد.

در ادامه با دوره های اموزش آرایشگری الماس نشان همراه باشید.

نرم کننده لب:

مراقبت از پوست لب  قبل از خواب و هر روز بعد از بیدار شدن از خواب از یک نرم کننده مناسب استفاده بکنید.

معجزه چای کیسه ای:

چای کیسه ای رو بعد از استفاده کردن از آب داغ خارج کرده و اجازه دهید حرارتش کم تر شود، سپس حدود ۳ دقیقه چای را بر روی لب هایتان بگذارید.

استفاده از سایه سفید:

برای بزرگ و پرحجمی لب هایتان کمی سایه چشم سفید بالاتر از کمان لب بزنید و بعد با یک خط لب مقدار کمی بالاتر از خط طبیعی لبتان خط لب بکشید مراقب باشید این حد بیشتر نشود چون جلوه بدی پیدا می کند همون مقدار کم باعث  لبتان را بزرگتر و زیباتر می کند.انتخاب رنگ خط لب باید رنگی یکسان با لبتان یا کمی پررنگتر باشد.

بیشتر بخونید :

رژلب قرمز:

برای داشتن لب های که جلب توجه کند و جذاب باشد از رژ قرمز برای ملاقات های خاصتان استفاده کنید.

نوشیدن آب:

برای حجیم شدن لب هایتان آب بنوشید، اگر کلا جنس پوست خشکی دارید آب بیشتری روزانه مصرف کنید تا به پوستتان آب کافی برسد.در این صورت لب های شما نرم و برجسته تر می شوند.اگر در پوست لبتان ترک خوردگی مشاهده کردید نشان از آن دارد که بدن شما احتیاج به آب بیشتری دارد.

رژلب ارزان:

رژلب می تواند باعث خشکی لب شما شود از رژلب های با کیفیت که کمی گران تر هستند تهیه کنید. اگر یه برق لبی نیاز دارید که مرطوب کنندگی عالی داشته باشد وازلین را جایگزین برق لب کنید.

نکته:

هیچ وقت نگذارید مدت طولانی بگذرد و شما از نرم کننده های لب استفاده نکرده باشید چون به مرور زمان باعث خشکی، ترک خوردگی و … می شود.

ما از طرف آموزشگاه آرایشگری الماس نشان زیبایی دوچندان را برای شما آرزو مندیم.

آرایش مو با رنگ مو کاراملی

یکی از گزینه ها برای آرایش مو، رنگ کردن مو می باشد. و یکی از راه های تغییر چهره و درآورن آن از حالت یکنواختی هر فردی تغییر رنگ مو می باشد. در این مطلب از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان  قصد داریم یکی از رنگ های پرطرفدار از خانواده رنگ‌ های  بلوند که خیلی زیبا و جذاب است رنگ کاراملی و از گروه رنگ های گرم است.

معرفی رنگ مو کاراملی

رنگ کاراملی به دو بخش تیره و روشن تقسیم می شود.

رنگ کاراملی جزو رنگ های گرم و شیرین که به چهره شما گرمی و زیبایی بیشتری می دهد.

در فصول سرد سال مخصوصا برای کسانی که پوست روشن و بی روحی دارند مناسب تر است.

آرایش چشم مخصوصا با خط چشم مشکی ولی در حد ملایم جذابیت را با رنگ کاراملی به چهره بدهید.

رنگ مو کاراملی یکی از رنگ های کلاسیک اروپایی است و در گروه رنگ های طلایی و بلوند است

رنگ مو کاراملی کاربردی برای انواع لایت مو و آمبره است و جلوه فوق العاده ای به موهای شما میدهد.

هایلایت های تیره و روشن کاراملی را فراموش نکنید.

توجه داشته باشید که رنگ زمینه اصلی موهای شما از طیف رنگ های گرم باشد تا هماهنگ تر عمل کند.

نکته: انتخاب رنگ و مدل مو باید مطابق چهره و رنگ پوست انجام شود در غیراینصورت نتیجه برعکس می دهد پس قبل از اقدام به رنگ کردن مو حتما شناخت کافی از اصول هماهنگی رنگ مو با چهره داشته باشید.

بیشار بخوانید :

انواع مدل مو مناسب رنگ کاراملی

مدل مو فر و کمی موج دار برای این رنگ و هایلایت های کاراملی گزینه خوبی است مدل مو با این رنگ بهتر است باز و نامنظم باشد سعی کنید همه موها را به پشت نبندید و کمی از موها را دور گردن بریزید تا رنگ به خوبی خود را نشان دهد.

مدل مو کوتاه خود را با هایلایت های کاراملی جذاب کنید.

انواع پوست هماهنگ با رنگ کاراملی

به علت تناژ گرم با بیشتر پوست ها سازگاری دارد ب، اما اگر بخواهیم خاص تر به آن اشاره کنیم با پوست های برنز و پوست های سفید و به اصطلاح مهتابی ترکیب قشنگی می دهد.

انواع رنگ های کاراملی

رنگ کاراملی به عنوان یک رنگ اصلی شناخته شده است و از ترکیب آن رنگ های فرعی دیگری بدست می آید مانند:

رنگ مو شکلاتی با هایلایت کاراملی

کاراملی طبیعی

کنفی کاراملی

کاراملی فندقی

کاپوچینو کاراملی ( برای افرادی که به هایلایت و لولایت علاقع ای ندارند مناسب است)

تمامی ترکیبات بالا برای موهای طبیعی می باشد.

بهتر است اگر موهایتان از قبل رنگ دار هستند برای انجام اینکار با متخصصین رنگ و مش مشورت کنید.

مراقبت از مو با رنگ کاراملی

مراقبت از مو رنگ شده  از وظایفی است که برای تثبیت رنگ مو بعد از شستن موها باید رعایت کنید.

پس اگر نگرانید که با استحمام و استفاده از وسایل گرمایشی مثل سشوار شفافیت رنگ از بین می رود.حتما از شامپوها و نرم کننده های مناسب استفاده کنید.

اگر به درستی از رنگ کاراملی محاظت نکنید بعد از کم رنگ شدن آن تناژ زرد و طلایی آن بیشتر نشان داده می شوند و ظاهر خوبی ندارد.

منبع : الماس نشان

رنگ کردن ریشه موها

بعد از گذاشتن رنگ اولیه روی موهایتان اغلب حدود یکماه بعد دوباره ریشه موهای اصلی‌تان را می‌بینید که رشد کرده و رنگ موهایتان آن زیبایی اولیه را ندارد اگر بار اول است که اقدام به رنگ کردن ریشه مو می‌کنید، مشورت با یک آرایشگر را فراموش نکنید،با انجام مراحل زیر در هرماه می توانید موهایتان را دوباره یکدست کنید:

۱-تمام موهای که ریشه آن درآمده را مشخص کنید و سپس همان رنگی را که به موها زده بودید، انتخاب کنید.

۲-موهای خود را شتسته و سپس خشک کنید.

وسایل موردنیاز:

یک لباس کهنه برای اینکه بدن و لباسی که بر تنتان هست رنگی نشود

رنگ مو

دستکش

کلیپس برای اینکه موها راحت‌تر جمع شود

بیشتر بخوانید :

شانه و حوله

۳- موها را به چند دسته تقسیم کنید و به وسیله کلیپس هر قسمت را طوری نشان گذاری کنید که ریشه موها کاملا مشخص شود.

۴- دستکش را به دست کنید.

۵- رنگ مو را طبق دستوری که در بروشور آن آمده، آماده کنید.

۶– قسمتی از موها را که می‌خواهید ریشه‌اش را رنگ کنید از کلیپس جدا کنید و رنگ را به طور کامل به ریشه آن بمالید.

۷-.بعد از تمام شدن یک قسمت ،کلیپس بخش دیگر را باز کنید و رنگ را به ریشه آن بمالید.

۹- زمانی که برای اینکار باید در نظر گرفته شود پنج دقیقه برای رنگ گرفتن ریشه موها است،در این فرصت می‌توانید کتاب یا مجله‌ای بخوانید.

۱۰- بعد از گذشت پنج دقیقه، باقی‌مانده رنگ را از روی ریشه موها بردارید و موها را خوب شتسشو دهید.

توجه کنید:

مراقب باشید رنگ وارد چشم‌ها‌یتان نشود.

بعد از رنگ کردن مو، از شستشوی موها تا چند روز با آب حاوی کلر خودداری کنید.

موها را مستقیم در معرض نور آفتاب قرار ندهید،نور آفتاب خیلی سریع‌تر رنگ موها را می‌برد.

منبع : سالن زیبایی الماس نشان

رفرنس : دوره های آموزش ارایشگری الماس نشان

آموزش آرایش پوست خشک

آرایش پوست خشک برای بسیاری از افراد که پوستی خشک دارند، دشوار است. قبل از استفاده از مواد آرایشی بر روی پوست خشک، ابتدا باید رطوبت لازم به پوست داده شود، همچنین اطمینان حاصل شود که از محصولاتی که برای پوست خشک طراحی شده استفاده شود. رعایت نکات مخصوص در آماده‌سازی پوست و استفاده از محصولات مناسب، آرایش پوست خشک را بسیار آسان می‌سازد. به طوری که حتی از نزدیک خشکی پوست نیز به چشم نمی‌آید. درنتیجه آرایش پوست بی‌عیب و نقص خواهد شد. اگر شما هم پوستی خشک دارید و می‌خواهید آرایش شما کامل و اصولی باشد، در این مقاله از دوره های آموزش آرایشگری همراه ما باشید تا با چگونگی و نحوه آرایش پوست خشک خود آشنا شوید.

بخش اول: شروع آرایش پوست های خشک

۱-صورت خود را بشویید.

مهم نیست که چه نوع پوستی داشته باشید، قبل از آرایش همیشه صورت خود را بشویید. این امر باعث می‌شود آرایش شما بر روی پوستی با رنگ تازه و تمیز، ایده‌آل‌تر انجام شود. همچنین هرنوع مواد آرایش که قبلا استفاده کرده‌اید را ازبین ببرد. برای شستن صورت خود بهتر است از محصولات و صابون‌های دارای ترکیب روغنی و یا ملایم استفاده کنید زیرا شست‌و‌شوی صورت باعث خشکی بیشتر می‌شود  و می‌تواند خشکی را بدتر کند.

۲-پوست خود را مرطوب کنید.

پس از شستن صورت خود، مرطوب کننده را روی پوست خود استفاده کنید، سعی کنید بیشتر قسمت‌های خشک را با مرطوب کننده بپوشانید. مناطق خشک‌تر صورت، معمولا برای بسیاری افراد، ناحیه اطراف بینی و فضای بین دو ابرو است. از یک مرطوب کننده با خاصیت آبرسانی بالا و فرموله شده برای پوست‌های خشک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :

۳-اعمال پرایمر صورت در آرایش پوست خشک

پرایمر، یک پایه ژله‌ای، شبیه به پوست و هم‌رنگ با آن است، که قبل از آرایش پوست بر روی آن قرار می‌گیرد. پرایمر، برای همه نوع پوست مخصوصا پوست خشک بسیار مفید است، زیرا پوست را نرم‌تر می‌کند. و آرایش بدون از هم گسیختگی پوست براحتی روی آن می‌نشیند. استفاده از پرایمر به این صورت است که:

کمی از آن را بر روی انگشت خود قرار می‌دهید و آن را به بخش‌هایی از صورت زده و روی آن پخش کنید. توجه کنید که از پرایمر بیش از حد استفاده نکنید. به طور کلی میزان استفاده از پرایمر برای بخش‌های کوچک مثل بینی و چانه یک دایره کوچک و برای مناطق نسبتا بزرگ‌تر مثل گونه‌ها و چانه، اندازه دو دایره کوچک است.

۴-اعمال پرایمر چشم در آرایش پوست خشک

پرایمر چشم به نرم و لطیف شدن چشم و پلک‌ها کمک می‌کند. پرایمر چشم اغلب رنگی و به رنگ پوست است. تا رنگ پلک و پوست را یک‌نواخت‌تر نشان دهد. اگر پلک‌های شما خشک باشند، ممکن است قرمز و تحریک‌پذیر باشند، پرایمر چشم بدون ایجاد لک‌های چرب برای چشم‌های شما بسیار مفید خواهند بود. و به کاهش رنگ پوست و طبیعی‌تر کردن آن کمک می‌کند. یک نقطه از پرایمر چشم را برروی هر پلک بزنید و آن را با نوک انگشت یا یک پد تمیز و مخصوص روی موضع بچرخانید.

۵-اعمال چپستیک

اگر شما از داشتن پوست خشک رنج می‌برید، لب‌هایتان نیز ممکن است خشک و حساس باشند. استفاده از چپستیک قبل از آرایش، برای همه نوع پوست مخصوصا پوست خشک بسیار مفید است.

منبع : آموزشگاه آرایشگری الماس نشان