انواع خدمات یک کلینیک دندانپزشکی را بشناسید

در هر کلینیک دندانپزشکی یک سری خدمات ارائه می شود. برخی از این خدمات ساده هستند از جمله : کشیدن دندان ف عصب کشی دندان ، پرکردن دندان و ... . برخی دیگر نیز جزو خدمات پیچیده محسوب می شوند و از لحاظ هزینه گران تر هستند.

در ادامه می خواهیم شما را با این خدمات آشنا کنیم.

ایمپلنت دندان

امروزه بهترین روش جتیگزین دندان از دست رفتهف انجام ایمپلنت دندان است. البته باید در نظر داشته باشید که ایمپلنت دندان از لحاظ قیمت با سایر خدمات فرق می کند و جزو خدمات گران یک کلینیک دندانپزشکی محسوب می شود.

هزینه ایمپلنت در دنیا بطور میانگین حدود 4000 دلار است.

لمینت دندان

یکی دیگر از پرهزینه ترین خدمات دندانپزشکی ، لمینت دندان است که بیشتر جنبع زیبایی دارد. لمینت دندان یک نوع ئنیر دندانپزشکی است که در آزمایشگاه ساخته می شود. و به منظور رفع عیوب ظاهری دندان ها و سفید کردن آنها مصرف می شود.

هزینه میانگین هر واحد لمینت دندان در دنیا حدود 3000 دلار است.

ارتودنسی دندان

یکی از تخصصی ترین شاخه های دندان پزشکی ارتودنسی دندان است که جزو پرهزینه ترین خدمات یک دندانپزشکی محسوب می شود. ارتودنسی دندان توسط متخصص ارتودنسی در کلینیک دندانپزشکی روی دندان های افراد به منظور مرتب کردن دندان ها انجام می شود.

هزینه ارتودنسی در دنیا بطور میانگین حدود 8500 دلار است.

حال باید بدانید که درمان های ارتودنسی و دندانی فقط مختص کودکان و نوجوانان نیست بلکه بزرگ سالان نیز از این روش برای مرتب کردن دندان هایشان استفاده می کنند.

خدمات زیبایی یک کلینیک دندانپزشکی

انواع مختلف خدمات زیبایی برای ترمیم طرح لبخند در یک کلینیک دندانپزشکی انجام می شود که ما به 2 مورد از آنها یعنی کامپوزیت و لمینت اشاره می کنیم.

کامپوزیت دندان

مرحله اجرا و نصب کامپوزیت دندان تنها در یک جلسه انجام می شود. برای انجام کامپوزیت نیازی به تراشیدن و قالب گیری از دندان ها نیست.

درمان های کامپوزیت به دلیل عدم نیاز به تراشیدن دندان ها قابل برگشت پذیر هستند؛ در حالی لمینت دندان قابل برگشت نیست و یا برگشت آن به حالت اولیه کمی دشوار است.

لمینت دندان

برای انجام لمینت دندان، نیاز به تراشیدن و قالب گیری از دندان ها است؛ با اینکه مدت زمان اجرا و نصب لمینت کمی از کامپوزیت دندان طولانی تر است اما به دلیل طول عمر و ماندگاری بیشتر اصولا گزینه بهتری محسوب می شود.

مقایسه کامپوزیت و لمینت

·         به طور میانگین هزینه لمینت دندان دو برابر بیشتر از هزینه کامپوزیت دندان است (کامپوزیت دندان ارزان تر از لمینت دندان است).

·         اجرای کامپوزیت دندان تنها در یک جلسه انجام می شود.

·         کامپوزیت دندان در مطب دندانپزشکی ساخته می شود و نیازی به ساخته شدن آن در آزمایشگاه نیست.

·         در واقع بزرگ ترین مزیت کامپوزیت نسبت به لمینت دندان بازگشت پذیر بودن آن است. به دلیل اینکه برای اجرا و نصب کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان ها نیست؛ بنابراین اگر به هر دلیلی از انجام کامپوزیت پشیمان شدید به راحتی امکان برداشتن ونیرها توسط دندانپزشک وجود دارد.

خدمات شبانه روزی یک کلینیک دندنپزشکی

دندان درد یکی از دردهای آزاردهنده است، به خصوص اگر این درد شب هنگام به سراغ انسان بیاید! برای رفع درد دندان در هنگام شب روش هایی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

در واقع بهترین راه حل برای خلاصی از دندان دردهای شبانه مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی است. چرا که تمامی روش های گفته شده یک روش موقتی برای درمان دندان درد شبانه است و شاید شما با کمک این روش ها تنها تا چند ساعت از شر درد دندان خلاص شوید؛ اما در صورت مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی، متخصصین دندانپزشکی با بررسی علت درد دندان به صورت علمی و تخصصی اقدام به درمان قطعی آن می کنند.

گران ترین خدمات یک کلینیک دندانپزشکی

برخی از خدمات ساده دندنپزشکی از جمله : کشیدن دندان، پرکردن دندان، عصب کشی و ... شامل هزینه کمتری نسبت به خدماتی همچون ایمپلنت دندان، لمینت دندان و .. می شوند. در ادامه با گران ترین خدمات دندانپزشکی آشنا می شوید.

ایمپلنت دندان:

در حال حاضر بهترین روش جایگزین دندان های از دست رفته در دنیا ایمپلنت دندان است که البته هزینه ایمپلنت دندان به نسبت سایر روش ها مانند دندان مصنوعی و ... نیز بسیار بیشتر است. ایمپلنت های دندانی طوری طراحی و کاشته می شوند که با فک بیمار به طور کامل جوش بخورند و مانند دندان های طبیعی وی عمل کنند. در اکثر مواقع می توان توقع داشت که ایمپلنت های دندانی را فرد تا آخر عمر استفاده کند و نیازی به تعویض آن نداشته باشد. 

هزینه ایمپلنت دندان در دنیا حدود 4000 دلار است.

لمینت و کامپوزیت دندان:

یکی دیگر از خدمات گران قیمت دندانپزشکی، لمینت و کامپوزیت دندان است که بیشتر برای رفع عیوب ظاهری است.

تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت دندان در چیست؟

·         جنس ماده تشکیل دهنده ؛

·         زمان مورد نیاز برای ساخت لمینت سرامیکی حدود ۳ هفته است در حالی کامپوزیت ونیر در یک جلسه ساخته می شود.

·         لمینت سرامیکی نیاز به تراش و قالب گیری از دندان ها دارد در حالی که کامپوزیت ونیر نیازی به تراشیدن و قالب گیری از دندان ها ندارد.

·         لمینت سرامیکی نیاز به پالیش ندارد اما کامپوزیت ونیر در فاصله زمانی یک ساله نیاز به پالیش دارد.

·         امکان ترمیم و تعویض کامپوزیت ونیر در صورت لب پری یا هر مشکل دیگری وجود دارد در حالی که این امکان در لمینت سرامیکی وجود ندارد.

·         هزینه لمینت دندان دو برابر بیشتر از هزینه کامپوزیت دندان است.

در ادامه باید بگوییم که گاهی کودک شما دچار دندان درد می شود. اگر کودک شما دچار دندان درد شبانه شده است و دسترسی به یک مرکز دندانپزشکی کودکان ندارید؛ بهترین راه حل استفاده از ترکیب عسل و دارچین است.

عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و دارچین خاصیت ضد التهابی و ترکیب این دو می تواند در تسکین درد دندان شبانه بسیار موثر باشد. برای تهیه این ترکیب ۵ قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین ترکیب کنید و این مخلوط را روزی چندین بار روی دندانی که درد می کند بمالید.

مراجعه به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

در واقع بهترین راه حل برای خلاصی از دندان دردهای شبانه مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی است. چرا که تمامی روش های گفته شده یک روش موقتی برای درمان دندان درد شبانه است و شاید شما با کمک این روش ها تنها تا چند ساعت از شر درد دندان خلاص شوید؛ اما در صورت مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی، متخصصین دندانپزشکی با بررسی علت درد دندان به صورت علمی و تخصصی اقدام به درمان قطعی آن می کنند.

با گران ترین خدمات یک کلینیک دندانپزشکی آشنا شوید

ساده ترین درمان های دندانپزشکی که در یک کلینیک دندانپزشکی انجام می شود شامل:

·         کشیدن دندن

·         پر کردن دندان

·         عصب کشی دندان

·         و...

است که اکثرا هزینه کمتری نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی دارند. در ادامه شما با گران ترین خدمات دندانپزشکی در دنیا آشنا می شوید.

لمینت دندان

یکی از پرطرفداترین خدمات زیبایی دندانپزشکی در دنیا لمینت دندان است. لمینت نوعی ونیر دندانپزشکی است که به منظور رفع عیوب ظاهری دندان ها و سفید کردن دندان ها از آن استفاده می شود.

میزان هزینه و قیمت لمینت دندان بر اساس معیارهای متفاوتی ممکن است تغییر کند اما بصورت حدودی در جهان 3000 دلار است.

مزایای لمینت دندان:

·         مقاومت بالا در برابر لکه و تغییر رنگ

·         اسیب نزدن به لثه

·         داشتن ظاهری طبیعی

·         استحکام و ماندگاری بالا

معایب لمینت دندان:

·         تراش دندان ها در هنگام نصب

·         پوسیدگی دندان

لمینت دندان یا کامپوزیت؟

دندان های سفید و زیبا تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت چهره افراد دارد. اگر به دلیل دندان های زرد یا بافاصله خود اعتماد به نفس خود را از دست داده اید، می توانید با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی به سادگی این مشکل را با انجام لمینت یا کامپوزیت دندان رفع کنید. اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

ر واقع پاسخ به این سوال به انتخاب بیمار بستگی دارد. متاسفانه مراجعان بسیاری به دلیل هزینه کامپوزیت دندان که کمتر از لمینت است و به دلیل تبلیغات گسترده ای که برخی دندانپزشکان مبتدی انجام داده اند؛ تن به انجام آن داده اند و دچار مشکلات متعددی شده اند.

بو گرفتن دهان، غیرطبیعی شدن دندان ها، استفاده از جنس نامرغوب و عدم ظرافت در کار گذاشتن کامپوزیت ها از جمله مشکلاتی است که برخی از افراد پس از کامپوزیت دندان تجربه می کنند.

البته اگر در انتخاب دندان پزشک خود دقت لازم را داشته باشید قطعا با انجام لمینت یا حتی کامپوزیت با چنین مشکلاتی روبرو نخواهید شد.

بنابراین برای انتخاب بهترین روکش زیبایی حتما به نظر متخصص دندانپزشکی و همچنین بودجه ای که بابت انجام این روش زیبایی در نظر گرفته اید توجه کنید.

برخی اوقات پیش می آید که افراد دچار دندان درد می شوند. دندان درد یکی از دردهای آزار دهنده است. به خصوص اگر این درد شب هنگام به سراغ انسان بیاید. برای رفع درد دندان در هنگام شب روش هایی وجود دارد از جمله:

·         استفاده از مسکن ها

·         شستشوی دهان با محلول پراکسید هیدروژن 3 درصد

·         از مواد غذایی حساسیت زا استفاده نکنید

·         از نخ دندان استفاده کنید.

·         از کمپرس یخ استفاده کنید.

·         و...

برای مثال کمپرس یخ را چندین دقیقه روی گونه و قسمتی از دندانتان که درد می کند قرار دهید. سرما می تواند باعث کاهش دندان درد شود.

ارتودنسی نامرئی:

قبل از سال ۱۹۹۷ تنها راه صاف و مرتب کردن دندان ها بریس های ثابت بود. با اینکه کش های رنگی ارتودنسی می توانست باعث شادی کودکان شود، بزرگسالان تمایل چندانی حتی به ارتودنسی های سرامیکی و پشت دندانی نداشتند. در سال ۱۹۹۷ شرکتی به نام فناوری الاین (Align Technology) روشی را ابداع کرد که به وسیله ی الاینر های شفاف یا همان ارتودنسی نامرئی (invisalign) می  توان موقعیت دندان کج را اصلاح کرد.

بریس های نامرئی چطور ساخته می شوند؟

ارتودنسی نامرئی نوعی از ارتودنسی است که از جنس پلاستیک شفاف بوده و اطراف دندان را محکم دربر می گیرد. بسته بندی های پلاستیکی که در بازار بیشتر اجناس را در برگرفته اند، در نظر بگیرید. همانطور که می دانید اندازه و شکل محتوای بسته با خود بسته تناسب دارد ولی بیشتر اوقات به دلیل قابلیت دیده شدن محصول داخلی، بی رنگ و شفاف ساخته می شود. بیشتر این بسته بندی ها  از طریق حرارت دادن به ورقه های نازک پلاستیکی و قالب زدن آن ها در سایز ها و اندازه های گوناگون و سپس سرد کردن پلاستیک ساخته می شوند. این روشِ به صرفه ای برای خرید ها محسوب می شود، زیرا برای خرید های بعدی نیز می توان از آنها استفاده کرد.

متخصصان ارتودنسی برای سال ها از روشی شبیه به همان حرارت دادن ورقه پلاستیکی برای ساخت ریتینر ها استفاده کرده اند. یک قالب گچی از روی دندان شخص ساخته می شود و ورقه نازک پلاستیکی اطراف آن کشیده می شود.

مزایا ارتودنسی نامرئی:

ارتودنسی  نامرئی مزایای متعدی نسبت به ارتودنسی قدیمی فلزی دارد. در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

·         راحتی

·         جذابیت بیشتر

·         آسودگی

·         متحرک بودن

·         نیازمند کمترین مراقبت

معایب ارتودنسی نامرئی:

متاسفانه بریس های نامرئی معایبی نیز دارند که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

·         قیمت بالا

·         ضمایم

·         الزاما باید 22 ساغت در روز روی دندان قرار بگیرد

·         درد دندان ها

·         ناراحتی

مراقبت از ارتودنسی نامرئی

بسیاری از مردم از شنیدن اینکه نگهداری از بریس های نامرئی بسیار  آسان است خوشنود می شوند. تنها تغییری که باید در زمان خوابتان ایجاد کنید این است که هر شب (یا یک شب در میان) قبل از خواب با مسواکی نرم و آب ولرم آنها را تمیز کنید. راه دیگر این است که بسته ی لوازم نظافتی بریس را تهیه کنید. به غیر از تمیز کردن بریس های نامرئی احتیاج به انجام کار دیگری ندارید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

بسیاری از افرادی که ارتودنسی دارند، در رعایت بهداشت دهان و دندان  دچار مشکل هستند. با این وجود در استفاده از این بریس ها رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار آسان بوده و به دلیل متحرک بودن این بریس ها، می توان به آسانی آنها را از دهان خارج کرد و سپس طبق معمول دندان ها را مسواک کرده یا از نخ دندان استفاده کرد.

منبع

ارتودنسی همزمان با عمل بینی

ارتودنسی در سنی که جراحی بینی انجام می شود هیچ تاثیری روی نتیجه جراحی بینی ندارد و بنابراین تقدم یا تاخری نسبت به جراحی بینی ندارد و بسته به ترجیح بیمار هر کدام می تواند زودتر انجام گیرد. حتی ارتودنسی همزمان با عمل بینی قابل انجام است و هیچ تداخلی با یکدیگر ندارند. در کل بهتر است هر گونه تغییرات روی شکل ظاهری فک ها قبل از جراحی بینی انجام شود. مخصوصا اگر فردی نیاز به جراحی فک بالا داشت باید حتما قبل از جراحی بینی آن را انجام دهد زیرا جراحی فک بالا باعث تغییر شکل بینی خواهد شد. ارتودنسی در سنین رشد و مخصوصا در نوجوانی می تواند روی فرم فک ها اثر بگذارد.

جراحی بینی و ارتودنسی به طور همزمان

اگر فردی ابتدا جراحی بینی انجام دهد و بعد از آن قصد درمان ارتودنسی را دارید، در این حالت، در زمان جابه جایی و تنظیمات براکت ها و حتی در هنگام انجام معاینات، احتمال وارد شدن فشار روی بینی و صورت فرد بسیار زیاد است. به همین دلیل بهتر است که فرد ابتدا جراحی زیبایی بینی انجام دهد و بعد از آن اقدام به درمان ارتودنسی کرد؛ زیرا هم موقعیت و فرم لب و فاصله بین بینی و لب مشخص می شود و از سوی دیگر بعد از جراحی برای فرد مشکلی به وجود نمی آید و فرد بدون نیاز به براکت های ارتودنسی می تواند جراحی بینی موفقی را کند.

رفع مشکلات اسکلتی

جراحی برای رفع مشکلات اسکلتی انجام می شود که بر توانایی گاز گرفتن، جویدن و گفتار تأثیر می گذارد. درمان ارتودنسی قبل و بعد از جراحی انجام می شود تا دندان های بالا و پایین به طور مناسب با هم روبرو شوند و فرد بتواند به طور موثرتری گاز بگیرد، جویده و صحبت کند. جراحی ممکن است برای کسی که فک بالا و پایین که دندان ها را نگه می دارد از وضعیت خارج کند، لازم است.

در نتیجه، دندان های بالا و پایین متناسب نیستند و توانایی گاز گرفتن، جویدن یا گفتن را مختل می کند. متخصص ارتودنسی شما در کنار یکدیگر با یک جراح فک و صورت برای قرار دادن فک و دندان برای عملکرد مطلوب کار می کند.

تأثیر ارتودنسی بر جراحی بینی

از آنجا که جراحی زیبایی بینی اغلب در بزرگسالی انجام می شود، تغییرات محدود دندان و فک و صورت در این سن انجام می شود. همچنین بیشتر درمان های ارتودنسی در دوران کودکی توصیه می شود تا به بهترین نتیجه برسید؛ بنابراین ممکن است در ابتدا ارتودنسی و تشکیل نهایی شکل لب و اندازه آرواره ها برای دستیابی به بهترین و متعادل ترین نتایج حاصل از جراحی بینی لازم است.

منبع