کراتین چیست؟

در واقع کراتین یک نوع پروتئین که به صورت طبیعی در بدن ما هستند که در ناخن، مو و دندان ما وجود دارد عنصر استفاده شده در آن فرمالدئید است که عامل بیماری زا است برای کسانی که با کراتینه سرکار دارند، ولی  برای کسانی که موهای خود را کراتینه می‌کنند، مشکلی ندارد میزان فرمالدئید در این محصولات متفاوت است. کراتین ها تا ۷۰ درصد احیا دارند و ۳۰ درصد هم صافی ایجاد می کنند، برای فرم دهی و ضخامت تارهای مو ترمیم دیده و یا موهای سالم استفاده می شود پیش از استفاده از کراتینه اگر مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس هستید حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگربدن شما به این محصولات واکنش نابهنجاری نشان داد، گزارش دهید.

انواع کراتین مو

دو نوع کراتین مو بصورت کلی در بازار مراقبت از مو وجود دارد:

نوع اول: کراتین احیا کننده مو

نوع دوم: کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی

کاربردی که کراتین مو دارد ۱-درمان کننده مو ۲- صاف کردن موها ۳- از بین برنده وزی موها

البته کاراتین صافی جدیدا منسوخ شده است و ریباندیگ و المنت مو جایگزین آن شده است تنها تفاوتی که در این دو روش کراتینه مو وجود دارد نوع محلولی است که استفاده می شود باعث متمایز شدن آنها شده است. که در این مطلب قصد داریم با نوع اول یعنی کراتین احیا کننده مو بیشتر شما را آشنا کنیم پس در ادامه با الماس نشان همراه باشید.

بیشتر بخوانید :

آشنایی با کراتین احیا کننده مو

افرادی که در اثر عواملی مانند سوختگی ناشی از مواد شیمیایی موی سرشان آسیب دیده، همچنین برای موهای دمیج می توانند از کراتینه احیاء کننده مو جهت ترمیم و تقویت موهایشان بهره ببرند. البته به خاطر بسپارید که اولین راه برای درمان موهای که دمیج شده است کوتاه کردن می باشد و راه حل دوم استفاده از روش کراتین احیاء کننده مو است. اثر این نوع کراتین مو مشابه تقویت و ویتامینه کردن موها می باشد.

پس صرفا اگر دنبال احیا کردن موهای سوخته خود هستید روش کراتین احیا کننده مو برای شما کافی است ولی اگر دوست دارید در کنار ترمیم موهایتان آنها را صاف و درخشان کنید به سراغ روش دوم بروید زیرا کراتینه نوع اول صرفاٌ درمانی بوده و جنبه ای دیگری ندارد تفاوتی که کراتین احیا کننده مو با کراتین برزیلی دارد در نوع محلولی است که استفاده می شود.

اگر کسی نمی خواهد حالت موهای مجعدی خود را از دست دهد و موهایش صاف شود کراتین احیا کننده مو را باید انتخاب کند زیرا مواد کراتینه خیلی هم قدرت صافی ندارد و در حد اینکه وز مو را بگیرید آن را لخت می کند.

دوره های آموزش آرایشگری و خدمات آرایشی و زیبایی الماس نشان با کادری مجرب و کارآزموده با استفاده از مواد کاملاٌ مرغوب و سالم موهای شما را با کمترین صدمه درخشان و ترمیم می کند پس از این فرصت عالی استفاده کنید و جهت رزرو وقت بصورت آنلاینی و تلفنی با ما در تماس باشید.

پایه جواهرات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پایه جواهرات باید بر اساس ویژگی‌های طلای شما و هدفتان از استفاده از نگین انتخاب شود. مثلاً اگر امنیت نگین از درخشش آن برایتان مهم‌تر است باید به تعداد و شکل چنگه‌های پایه توجه کنید. اما اگر درخشش و جلوه‌نمائی جواهر مهم‌تر از دیگر ویژگی‌های آن است، بهتر است پایه‌ای انتخاب کنید که کوتاه باشد و تعداد چنگه‌های آن هم کم باشد.

برای درک بهتر این موضوع برایتان چندین مثال می‌زنیم. مثلاً در پایه‌های ۶ دندانه‌ای سنگ‌های روی جواهر کوچکتر دیده می‌شوند. که دلیلش پوشیده شدن بیش از حد سنگ‌ها توسط این چنگه‌ها است. بنابراین الماس یا سایر سنگ‌های روی رکاب حلقه یا پایه‌ی نگین گرذنبند، درخشش و شفافیت کمتری خواهد داشت.

هرچه تعداد دندانه‌های پایه‌های چنگه‌ای جواهر کمتر باشد، نور بیشتری با سنگ برخورد می‌کند و در نتیجه نور بیشتری هم بازتاب داده می‌شود. همچنین جلوه‌ی درخشانی به جواهر می‌بخشد و باعث می‌شوند الماس یا دیگر سنگ‌های قیمتی بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

این در حالی است که اگر امنیت و سلامت سنگ برایتان مهم است، بهتر است سراغ پایه‌هایی بروید که نهایت حفاظت را دارند. به طور مثال، پایه‌های چنگه‌ای که ۶ دندانه دارند، شاید جلوه و زیبایی سنگ وجواهرات را کاهش دهند و نگهداری و تمیز کردن‌ آنها هم دشوارتر باشد اما در عوض ایمنی بیشتری نسبت به مدل‌ها دیگر دارند. بنابراین باید گفت که بیشتر بودن تعداد چنگه‌های پایه‌ی جواهر، مزیت بزرگی برای ایمنی آن محسوب می‌شود.

به این دلیل که هر یک از چنگه‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند و زمانی که خیلی ساییده شوند، به راحتی هم خم می‌شوند یا می‌شکنند. بنابراین، وقتی چنگه‌ها زیاد باشند، در صورت خراب شدن یکی از آنها، تعداد بیشتری باقی می‌ماند تا از جواهر روی پایه نگهداری کند. در نتیجه، سنگ قیمتی جواهرات شما کمتر در معرض خطر شل شدن یا گم شدن قرار می‌گیرد.

پایه‌های که بخش زیادی از سنگ قیمتی را در بر می‌گیرند، آن را در برابر ضربه‌های ناگهانی نیز محافظت می‌کنند.

منبع : https://www.asby.ir/

طلا با اجرت بخریم یا بدون اجرت؟

اگر هدف شما از خرید طلا ، سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی‌هایتان است، خرید طلای دست دوم (بدون اجرت) بهتر از خرید طلای نو (با اجرت) است. چون در زمان خرید طلای دست‌دوم اجرت ساخت از شما دریافت نمی‌شود. در نتیجه می‌توانید طلا را با سود بیشتری بفروشید.

همچنین اگر قصد سرمایه‌گذاری در طلا دارید و نمی‌خواهید در آینده متقبل هزینه شوید، دور زیورآلات مزین به سنگ‌های بدلی را خط بکشید. سنگ‌های قیمتی ریز هم ارزش مالی ندارند و برای سود بردن از خرید و فروش جواهر باید فقط به سراغ سنگ‌های درشت و سنگین بروید. وگرنه سنگ‌های ریز ارزش‌افزوده‌ای برایتان به همراه نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

برای سرمایه‌گذاری چه نوع طلایی بهتر است؟

در این مطلب به طور کامل در مورد اینکه اجرت ساخت طلا چند درصد است و چگونه محاسبه می‌شود برایتان توضیحات کاملی ارائه دادیم. در آخر هم گفتیم که برای سرمایه‌گذاری، بهتر است سراغ طلای بی‌اجرت بروید تا سود بیشتری نصیبتان شود. اما لازم است اشاره کنیم که خرید طلای بی‌اجرت خطرهای خاص خود را دارد. مثلاً بزرگ‌ترین نگرانی این است که امکان دارد طلای دست دومی که می‌خرید تقلبی و فاقد اصالت باشد. بنابراین شما نمی‌توانید از خالص بودن طلای دست دوم مطمئن باشید.

در چنین مواقعی بهتر است سراغ خرید طلای کم اجرت بروید نه طلای بی‌اجرت. مثلاً در بین انواع اشکال طلا، النگو، قطعات کوچک طلا مانند آویزهای طلا کمترین اجرت را دارند که می‌توانند جایگزین طلای دست دوم شوند.

خبر خوب این است که ما در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر آزادی  انواع مختلفی از مصنوعات طلای ظریف و کم اجرت عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید با خرید هر کدام از آنها علاوه‌بر سرمایه‌گذاری، از زیبایی و خاص بودنشان هم لذت ببرید.

آموزش تاتو و آرایش دائم، هنری شاهکار در حرفه آرایشگری

یکی از هنرمندانه ترین و در عین حال رو به رشد ترین حوزه های آرایش، تاتو و آرایش دائم هستش. با اینکه این هنر قدمتی چندیدن هزار ساله داره اما همچنان هم در میان مردمانی از فرهنگ های مختلف هنوز پر طرفداره. با گذشت زمان نه تنها از محبوبیت و تنوع این هنر کم نشده، بلکه به طرز عجیبی پیشرفت کرده و کار به جایی رسیده که از تاتو به عنوان یک روش آرایش صورت هم استفاده میشه

با توجه به علاقه روز افزون خانم ها به هنر آرایش دائم ، خیلی ها از ما سوال میکنند که چطوری میتونن تبدیل به یک تاتو کار حرفه ای بشن. برای همین الماس نشان قصد داره در این مقاله به معرفی دوره  آموزش تاتو  بپردازه.

خوندن این مقاله به چه کسانی توصیه میشه؟

کسانی که دوست دارن درباره این هنر چیزای بیشتری یاد بگیرند

کسانی که میخوان یک حرفه پر تنوع داشته باشند و خلاقیت خودشونو به چالش بکشن

آرایشگرانی که قبل دوره هایی مثل، آموزش آرایش ابرو، آموزش گریم و متعال سازی چهره زنانه، آموزش پوست رو گذروندن

و کسانی که میخوان با یادگیری این حرفه درآمد خوبی بهدست بیارند

منظور از تاتو و آرایش دائم صورت مژه چیه؟

فکر میکنم تاتو  معرف حضور همه باشه. اما معمولا وقتی حرف از تاتو به میان میاد، خیلی ها به فکر نقش و نگار وسیعی روی پوست بازوها و پشت و بقیه قسمت های بدن می افتند. هنوز هم تعداد زیادی از افراد فکر میکنن اگر روی بدن خودشون نقش تاتو بزنند، دیگه تا آخر عمر باید با خوب و بد او بسازن. اما این چیزی که ما داریم درباره ش صحبت میکنیم هرچند که همون ماهیت رو داره اما کمی متفاوت تره.

ما با کمک روش ها و تکنیک های جدید و تخصصی مثل میکروپیکمنتیشن رنگ هایی رو به ابرو ها، چشمها و لب تزریق میکنیم تا مشتریامون رو هم زیباتر کنیم و هم کاری کنیم که برای آرایش روزانه به مشکل بر نخورند. اینکار کاملا یک مقوله بهداشتی هستش و رنگ هم به صورت دائمی باقی نمیمونه چون بعد از مدتی کم کم توسط بدن جذب و تجزیه میشه.

بیشتر بخوانید : آموزش پوست

منو قانع کنید که چرا باید دوره آموزشی آرایش دائم صورت رو بگذرونم؟

آرایش دائم همونطور که از اسمش برمیاد یک نوع روش آرایشی هستش که زحمت روزانه خانم ها برای آرایش رو کم میکنه. مثلا به جای اینکه هر روز خدا نیم ساعت اول صبحتون رو به آرایش ابرو و لب یا خطر چشم اختصاص میدید، با انجام تاتو شما تنها با صرف یکی دو دقیقه آماده میشید و از خونه میزنید بیرون.

به خاطر این دلایل حتما دوره آموزشی آرایش دائم صورت رو بگذرونید:

افزایش علاقه خانم های ایرانی به آرایش دائم ابرو، لب و چشم هاشون (یک جوری شده که از یک دختر بچه دبیرستانی گرفته تا خانم های میانسال ۵۰ ساله و حتی بالاتر هم به این هنر متمایل شدند).

درآمد خوب و بازار کار پویا و فعال این هنر

اگر خوب آموزش دیده باشید میتونید هرجای دنیا کار کنید (چون همه جا تاتوکار میخوان)

کمبود تعداد آرایشگران تاتو صورت بانوان در ایران

و

من میخوام وارد بازار کار این هنر بشم باید چکار کنم؟

اولین گام برای ورود به بازار کار این حرفه گذروندن دوره های آموزشی هستش. با توجه به اینکه این هنر واقعا تخصصی هستش و از حساسیت بالایی برخورداره، نمیشه اون رو هرجایی یاد گرفت. من حتی دوستی رو میشناسم که اعتقاد داشت توی اینترنت میتونه تا حدودی با اینکار آشنا بشه و یادش بگیره اما این یک تصور اشتباهه.


شما تنها در صورتی میتونید از تاتو و آرایش دائم صورت درآمد کسب کنید که دوره هاش رو گذرونده باشید. پس اولین قدم شما این باشه که توی چنین دوره ای شرکت کنید تا هم تئوریک و هم عملی بتونیدبه مهارت برسید.

خبر خوب اینه که الماس نشان یکی از همین جاهاییه که به شما فرصت یادگیری این حرفه رو میده

منبع : دوره های اموزش آرایشگری الماس نشان

انواع رنگ پوست

رنگ پوست به یکسری عوامل از جمله ژنتیک، رژیم های غذایی, ورزش، بهداشتی و عوامل محیطی مانند حضور زیاد در مقابل تابش نور آفتاب به دلیل تولید ملانین  بیشتر که باعث تغییر رنگ پوست می شود بستگی دارد.

انواع رنگ پوست

پوست دارای ۳ رنگدانه به نام های (ملانین یا رنگ قهوه ای، کاروتن یا رنگ زرد، هموگلبین یا رنگ قرمز) می باشد ترکیب این سه رنگدانه با هم رنگ های مختلف پوست را بوجود می آورد.

باتوجه به اینکه نیازهای هر پوست فرق می کند، مراقبت از پوست نیازمند شناخت پوست می باشد پوست یکی از ارکان زیبایی صورت به شمار می آید.

رنگ پوست ها به ۶ نوع تقسیم بندی می شوند در ادامه با این ۶ نوع پوست شما را آشنا خواهیم کرد تا براساس شناخت درست از رنگ و جنس پوست که در مطالب گذاشته درمورد آن صحبت کردیم بتوانید محصول درست پوستی و آرایشی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید :

آموزش پوست

آموزش تاتو

نوع اول پوست خیلی روشن

مشخصاتی که این نوع پوست به شما می دهد این است که این دسته از پوست ها کمی صورتی رنگ و دارای کک و مک هستند.

افرادی که دارای این رنگ پوست هستند در منطقه های سردسیر زندگی می کنند.

بیشتر افراد سفید پوست پوست خیلی روشنی دارند.

در مقابل نور خورشید به آسانی دچار آفتاب سوختگی می شوند زیرا تناژ رنگ پوست خنکی دارند که باید از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنند، اما با این روش نمی توانند پوست خود را برنزه کنند.

مراقبت از پوست روشن مخصوصا در برابر نور آفتاب از شرایط لازم است، استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست ضروری است.

نوع دوم پوست سفید

رنگ های آبی رنگ زیر چشم نشان می دهد پوست شما سفید است.این نوع پوست رنگدانه های خیلی کمی دارد و یا بدون ماده رنگی هستند، و به اصطلاح به آن پوست سفید و شیری رنگ می گویند. برای برنزه کردن پوست در مقابل نور خورشید به آسانی دچار آفتاب سوختگی می شوند.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست ضروری است.

نوع دوم پوست گندمی یا خرمایی

در برابر نور آفتاب ندرتاً دچار سوختگی می شوند و عملیات برنزه شدن صورت راحت انجام می شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست ضروری است.

نوع سوم پوست سبزه

این رنگ پوست شبیه رنگ زیتون می ماند افرادی که این رنگ پوست را دارا می باشند معمولا موهای تیره دارند. این پوست از ترکیب سه رنگ زرد سبز کمی هم قهوه ای ساخته شده با شناخت ترکیب رنگی پوست بهتر می توانید از رنگ های آرایشی متناسب با پوست خود استفاده کنید.

نوع سوم پوست تیره

این رنگ پوست کم پیش می آید در مقابل تابش خورشید بسوزد و برنزه است.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست ضروری است.

نوع چهارم پوست سیاه

بیشتر آفریقایی ها این رنگ پوست را دارا می باشند تیره ترین رنگ پوست در بین انواع پوست می باشد این نوع پوست به هیچ وجه نمی تواند برنزه شود.

منبع : دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان

رفرنس : https://www.almasneshansalon.com/